Під час ремонту  та будівництва автодоріг в рамках всеукраїнської програми «Велике будівництво», використовують зоошлакові матеріали.  Наприклад, торік у рамках Великого будівництва було використано близько 300 тис. куб. м металургійних шлаків, зокрема при будівництві траси Н-31 Дніпро – Решетилівка у якості заповнювачів цементобетонних сумішей при влаштуванні основи дорожнього одягу. Пріоритетні регіони для використання технологій будівництва з використанням металургійних шлаків – Запорізька, Донецька, Луганська, Дніпропетровська та Харківська області.

Як розповідають в «Укравтодорі», використання відходів промисловості у дорожньому будівництві – поширена європейська практика, котра є взаємовигідною для бізнесу та держави. В Україні цей напрям тільки розвивається, та має значні перспективи.  Так, замість утилізації лише 0,5 млн тонн золошлакових матеріалів щороку дорожнє будівництво може допомогти використати  5,4 млн тонн відходів. Про це йдеться у дослідженні Європейської Бізнес Асоціації.

Будівництво доріг в Україні може допомогти збільшити в 11 разів обсяг утилізації золошлакових матеріалів.

Довідка:

Золошлакові матеріали – це відходи спалювання вугілля тепловими електростанціями (суха зола, золошлакова суміш, волога зола, вугільний шлак), утилізація яких є обов’язковим, однак коштовним та складним процесом.

 Це значно дешевші за, наприклад, мінеральний порошок матеріали, зі співмірними характеристиками.

Перероблення відходів є екологічнішим рішенням, ніж захоронення чи складування. Промислові гіганти готові збувати ці відходи навіть на безоплатній основі. Основна стаття витрат – логістика.

Вітчизняний рівень перероблення золошлакових матеріалів становить 8,3%, тоді як у країнах ЄС – в середньому близько 50%.

У дорожньому будівництві в Європі золошлакові продукти почали використовувати ще 60 років тому й продовжують донині. На потреби будівництва доріг споживається близько 17% відходів.