Про це розповів генеральний координаторо Onur Group Ukraine Емре Караахметоглу, в інтерв’ю 24 каналу.

Наймасштабнішим інфраструктурним проєктом Onur Group Ukraine однозначно можна назвати будівництво запорізьких мостів. Воно стартувало у 2020 році й з того часу роботи там ведуться цілодобово. Які особливості у цього будівництва?

Міст у 2004 році почали будувати й до 2020 року, на жаль, з якихось різних причин – політичних і економічних – будівництво зупинялося. Це дуже важливий стратегічний проєкт для України, тому ми за нього взялися торік, виграли тендер. Це складна ділянка, 2 мости через Дніпро… Насправді там 22 мости, але основних два через Дніпро. Один з них – вантовий міст, для будівництва якого використовується особлива технологія. Тому є складнощі в цьому. Контракт на 4 роки, але ми постараємося завершити його за 2-2,5 роки.

Запорізькі мости до Onur Group намагалися побудувати з 2004 року / Фото Onur Group Ukraine

Раніше планувалося, що будівництво мостів у Запоріжжі триватиме до 2022 року. На якому етапі нині будівництво цих мостів? Чи не вплине пандемія коронавірусу на зазначені терміни?

Роботи йдуть повним ходом – цілодобово. Проєкт будівництва був на 4 роки – до 2024 року, але ми його прискорюємо. Ми його закінчимо у 2022 році. В кінці 2020 року одну частину великого моста відкрили. Цього року ми хочемо завершити будівництво двох мостів через Дніпро, щоб люди могли вже проїхати з правого берега на лівий без проблем і заторів. Що стосується пандемії… Люди, звичайно, перехворіли, але ми максимально намагалися їх убезпечити. Через ковід ми роботи не зупиняли, деякі люди хворіли, але проблем серйозних не було. Ми збільшили кількість техніки й, відповідно, людей.

Роботи з будівництва мостів через Дніпро здійснює, зокрема, плавучий кран, який називають також «Захарій». Він є найбільшим в Європі, адже може підіймати важкі вантажі. Як його використання впливає на роботу?

Відомий плавкран «Захарій» / Фото Onur Group Ukraine

Це найбільший плавкран в Європі – це правда. Він може підняти до 900 тонн. Наші балки від 600 до 860 тонн. Плавкран використовується саме для будівництва вантового моста з металевими балками, які виготовляються у нас на базі.

За словами Емре Караахметоглу, завдяки унікальній технології будівництво ведеться швидше / Фото Onur Group Ukraine

Кран їх вантажить і підіймає на висоту до 45 метрів, потім спускає до 34 метрів, де відбувається монтаж. Це особлива технологія. Без цього крана було б дуже складно монтувати балки – альтернативи йому не існує. Нещодавно відбулася невелика аварія, якийсь час піде на ремонт, але це не вплине на терміни будівництва, всі плани залишаються в силі.