В рамках четвертого етапу дискусійної платформи «Хортиця: видатна історія — велике майбутнє» відбулась презентація нового брендингу острова Хортиця. Розробники представили комплекс брендингу та його можливого застосування: лого, шрифти, постери, квітки, мерч, вказівники. Втім з  головним логотипом острова  ще не визначилися – його оберуть під час голосування, що скоро буде оголошено. 

Автором концепції стилю Хортиці виступило креативне агентство Вickerstaff.284. За словами креативного директора агентства агенції Іллі Ануфрієнко, вони прагнули зробити візуальну систему острова Хортиця зрозумілою та яскравою.

— У нашій стратегії ми орієнтувалися в першу чергу на внутрішнього туриста, але з амбіцією зробити Хортицю помітною на міжнародній арені. Поспілкувавшись з нашими респондентами, ми помітили цікаву закономірність: усі ті, хто хоч раз відвідали острів, усі казали про енергетику цього місця; ті, хто ніколи не був на острові, зводили все лише до “козаків та порогів на Дніпрі”. Це стало важливо враховувати в розробці стратегії та візуальної системи острова. Насправді ж, дізнатися що таке острів Хортиця, можна лише відвідавши це місце самостійно. Новий брендинг острова Хортиця — це графічна подорож, що розвивається разом зі знанням людини. Чим більше ми дізнаємося про острів, тим більше острів розкривається для нас у всій своїй красі. Ми дослідили і зібрали неочевидні елементи, які приховує острів і використали їх для нашої візуальної системи. Розробили набір символів, які відображають елементи флори і фауни, певних історичних епох, містичні та абстрактні елементи — все те, що можна для себе відкрити лише в одному місці, на Хортиці. Наше позиціонування: Острів Хортиця — живий острів сили. Наше повідомлення: приїдь і відчуй, — розказав креативний директор агентства Вickerstaff.284 Ілля Ануфрієнко.

Керівник національного заповіднику Максим Остапенко наголосив: новий брендинг здатний привернути до Хортиці більше уваги. На його думку, з візуальної концепції зчитується головний посил – острів потрібно відвідати, це буде цікаво та захоплююче.

— Острів Хортиця — це як величезний кристал, в якого є багато граней, а козацтво — це лише одна з важливих. Поєднати в одному бренді різні прояви острову, різні його історії та різні складові — це надзвичайно складно. Після перегляду презентації брендингу в мене з’явилася асоціація, що Хортиця — це основний острів країни. Хортиця — це дійсно про якесь глибинне коріння, причому про коріння природне, і про коріння історичне, і коріння, яке дає нам перспективу в майбутньому, — вважає Максим Остапенко.

Хортиця давно заслужила на власний візуальний стиль, впевнений керівник області Олександр Старух. На думку голови облдержадміністрації, острів потребує сучасних інструментів комунікації.

— Хортиця встала на шлях відродження, оновлення. Зберігаючи усію природну, історико-культурну спадщину ми взялися зробити острів сучасним, доступним, зрозумілим для всіх. Тому дуже важливо мати такий засіб комунікації з зовнішнім світом, як брендинг. Це звичайний світовий стандарт, які нарешті має бути застосовано і для Хортиці. Для мене новий брендинг для початку є цікавим матеріалом. Але наразі є така змішаність, невиробленість. Людина має глянути та все зрозуміти — так, це Хортиця, аби розуміння було. Базові ідеї непогані, але на мій погляд вони вимагають ще доопрацювання, — заявив голови облдержадміністрації Олександр Старух.

Нагадаємо, що відродження Хортиці відбувається за ініціативи Президента України Володимира Зеленського. Це стосується не лише ребрендінгу острова, а й кардинального відновлення інфраструктури, яке вже стартувало в рамках президентської програми «Велике будівництво».