З початку року працівники Укртрансбезпеки перевірили 1974 фури у Запорізькій області,  та склали 162 протоколи про порушення вагового режиму. Сумний рекорд за перевантаженням поставив перевізник Кіріяк – 61 тонна, що понад вдвічі перевищує допустиму норму. Недобросовісним далекобійникам та водіям зерновозів нарахували майже 40 тис. євро збитків та 2,1 млн. грн. штрафів, з яких до Держбюджету вже стягнули 759 тис. грн.

Втім, ці суми не покривають шкоди завданої дорогам перевантаженими фурами. Тому основне завдання влади та громад – активізувати роботу вагових комплексів, про це говорили на нараді з питань розвитку та збереження доріг, яку провів голова облдержадміністрації Олександр Старух за участі представників Служби автомобільних доріг, ДП «Місцеві дороги Запорізької області», Придніпровського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки, Національної поліції та Управління патрульної поліції у Запорізькій області. 

Наша спільна мета – не тільки розбудова автошляхів, але також  їхнє збереження. Опікуватися дорогами мають громади, для жителів яких за рахунок бюджетних коштів побудували ці дороги. Ми зобов’язані не допустити, щоб шляхи, у які вклали понад 6 млрд. грн., вантажівки знищили за сезон. Треба, щоб ця робота була постійною та системною, а місцева влада працювала у тісному контакті із контролюючими органами, — відзначив Олександр Старух.

На сьогодні в Запорізькій області працює лише два вагових комплекси – на трасі Бориспіль-Дніпро-Запоріжжя – Маріуполь на в’їзді до обласного центру, та на трасі Харків-Сімферополь у с. Петро-Михайлівка Запорізького району.  На думку фахівців, необхідно придбати ще, як мінімум, два комплекси, встановивши їх на північному та західному під’їздах до м. Бердянська.  Закупити таке обладнання для збереження доріг м. Мелітополя вже готовий міський голова Іван Федоров.

Контроль за дотриманням вагового режиму особливо важливий в літній період, під час підвищення температури. Тож одне з першочергових завдань на сьогодні —  налагодити систему моніторингу дотримання вантажними перевізниками вагових обмежень. Відповідні органи мають посилити контроль та вживати суворих заходів до порушників. Рух вантажівок вдень необхідно повністю заборонити, встановити додаткові камери спостереження, знаки обмеження руху, широко публікувати карти місць відстою для великовагових авто,  наголосив Олександр Старух.